Krótko o Vredesteinie

Krótko o Vredesteinie

Od roku 2016 rozpoczęliśmy szerszą współpracę z holenderskim producentem opon firmą Vredestein

6 listopada 1908 r. Emile Louis Constant Schiff został właścicielem Nederlandse Guttapercha Maatschappij w Delft. W 1909 r. firma przeniosła się do Loosduinen i zmieniła nazwę na NV Rubberfabriek Vredestein.
W tym czasie specjalizowała się w różnego typu produktach z gumy, takich jak obcasy, piłki tenisowe, wykładziny, buty i halowe piłki nożne. 13 września 1934 r. większość fabryki w Loosduinen spłonęła. Natychmiast rozpoczęto odbudowę, a jeszcze w tym samym roku założono fabrykę opon rowerowych w Doetinchem.
W 1946-47 r. we współpracy z amerykańską firmą B.F.Goodrich rozpoczęto budowę nowego zakładu w Enschede.

W połowie lat 70-tych część udziałów przejęło państwo a na początku lat 90-tych ubiegłego wieku trzech holenderskich inwestorów wykupiło firmę od państwa. Nowy plan strategiczny, utworzony w 1995 r., określał szczegółowo, w jakim miejscu ma się znajdować firma Vredestein za 10 lat pod kątem rozwoju produktów, wizerunku, cen i dystrybucji.
Podążając za zmianami, w późniejszych latach zawiązano owocną współpracę z włoskim projektantem Giorgetto Giugiaro. Giugiaro, ogłoszony przez światową prasę motoryzacyjną w 1999 r. projektantem stulecia, słynie z takich projektów jak Volkswagen Golf I, BMW M1, Maserati 3200 GT i Alfa Romeo Brera. Taka współpraca oznaczała dla Vredestein nowy etap w rozwoju marki, gdzie wysokiej jakości opony były sygnowane nazwiskiem włoskiego mistrza projektowania.
W 2009 r. Apollo Tyres Ltd z siedzibą w Indiach wykupiło firmę Vredestein i zmieniono nazwę na Apollo Vredestein BV. Większość produkcji wciąż ma miejsce w Enschede, a główne inwestycje w ciągu ostatnich lat umożliwiają poszerzenie zdolności produkcyjnych na terenie Holandii.
Co roku w Enschede produkuje się ponad sześć milionów opon letnich, zimowych i całorocznych oraz wysokiej jakości opon do maszyn rolniczych.
Dziś firma zatrudnia ponad 1700 pracowników i jest bardzo prężnie reprezentowana w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie, mając 14 oddziałów handlowych w 18 krajach.

Najwyższej klasy opona o doskonałych właściwościach jezdnych z zielonym oznakowaniem

Apollo Vredestein zaprezentuje na targach motoryzacyjnych Geneva International Motor Show 2016 całkowicie nowe opony Vredestein Ultrac Satin – najwyższej jakości opony o doskonałych właściwościach jezdnych, wyprodukowane z wykorzystaniem najnowszych technologii. Nowe opony są przeznaczone dla wymagających klientów i do samochodów wyższej klasy oraz typu SUV. Są oparte na zaawansowanej technologii opracowanej przez dział badawczo-rozwojowy firmy Apollo, a zostały zaprojektowane przez włoskiego projektanta Giugiaro.
Rynek cały czas zmierza w kierunku większych samochodów z coraz mocniejszymi silnikami. Samochody z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, popularne hybrydy i wersje z napędem elektrycznym – wszystkie te modele charakteryzują się znaczną masą i mocą. W związku z tym firma Apollo Vredestein wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wprowadza na rynek innowacyjne i niezawodne opony Vredestein Ultrac Satin. Są to wysokiej klasy letnie opony premium, pomagające zwiększyć osiągi samochodu przy jednoczesnym ograniczeniu emisji CO₂.

Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni i niskie opory toczenia

Zastosowanie wyjątkowej, zwiększającej trakcję żywicy i rowków bieżnika w kształcie litery Z pozwoliło osiągnąć niespotykaną przyczepność i właściwości jezdne na mokrej nawierzchni. Zaokrąglony kształt powierzchni styku z podłożem połączony z asymetrycznym bieżnikiem zwiększa precyzję prowadzenia i sterowność. Niskie opory toczenia i równomierna przyczepność na mokrej nawierzchni zostały osiągnięte dzięki wiedzy naszych inżynierów poprzez zastosowanie optymalnej geometrii i wprowadzenie udoskonaleń w następujących pięciu obszarach: bieżnik, kształt bieżnika, ścianka boczna, opasanie i rant.

Właściwości opon Vredestein Ultrac Satin w skrócie

• Doskonałe właściwości podczas hamowania: droga hamowania przy prędkości 80 km/h i większej jest o 3,3 m krótsza*
• Komfort, precyzja i kontrola prowadzenia
• 12% lepsza przyczepność na suchej nawierzchni*
• 10% lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni*
• Niskie opory toczenia = mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO₂
• W 100% zasłużone oznaczenie A w zakresie drogi hamowania na mokrej nawierzchni, oporów toczenia (C/B) i poziomu hałasu (71 dB)
• Dostępne w rozmiarach 16–18 cali i z indeksami prędkości W i Y (więcej rozmiarów do 20" cali będzie dostępnych w późniejszym okresie tego roku).
* W porównaniu z poprzednikiem Ultrac Cento (rozmiar: 245/40R18 Y) w ramach wewnętrznych testów.

hunter 3